Tuesday, July 22, 2008

every cloud is broken


dagen i ord: cycklat, solat, secondhand, övningskört, pizza.
Cycklade till höganäs för att kolla på secodhand affärerna: Röda korsett och loppan. På Röda korsett fick man fylla en kasse med kläder för 50 kr! Så jag köpte en jumpsuit, prickig badräkt, två kavajer, ett par chinos, en blus och en sjal! På Loppan köpte jag en klänning till mamma och en brun skinnportfölj!
Idag hade jag på mig ett linne ifrån pull & bear, min nya hemmagjorda kjol, väskan ifrån secondhand och slutligen något som piffade upp hela outfiten, ''diamant'' skor ifrån zara!



Translation:
Bicycled to Höganäs to check out the secodhand shops: the Red Cross and loppan. At the Red Cross I filled a bag with clothing for 50 kr! So I bought a jumpsuit, dotted bathingsuit, two blazers, a pair of chinos, a blouse and a scarf!In Loppan I bought a dress for my mother and a brown leatherbag! Today, I had on my top from pull & bear, my new homemade skirt, the bag from secondhand, finally, something that try to jazz things up the whole outfit,''diamond''shoes from zara!





2 comments:

Anonymous said...

helt underbart fin du! :)

Anonymous said...

hih oj! du tror säkert att jag bara har härmat dig med kjolen men jag tänkte inte alls på att du hade en sån :) men den är ju så söt hih! :)

besökare