Sunday, November 2, 2008

Q


Jag tänkte svara på era frågor, och självklart så får ni fråga mig frågor när ni vill!

  • Min favorit blogg är The Cherry blossom girl utan tvekan hon är som en levande Lula docka! (My favorite blog is The cherry blossom girl without a doubt because she is like a real Lula girl!)
  • Om jag jobbar eller pluggar... Just nu så håller jag på att ta kurser i teckning som jag behöver för att söka in på College of Fashion i London. (If I work or if I am studying... Well I'm currently doing a art course that I need for my portfolio and the application to College of Fashion in London.)
  • På min fritid så brukar jag för det mesta vara kreativ i alla olika former som sy, fota, rita... Annars så älskar jag att umgås med kompisar, skratta så att man inte kan andas. Så brukar jag även försöka gå på secondhand en gång i veckan, vart jag än är! (On my spare time I am often very creative and I enjoy meeting my friends to have a laugh. I also try to go to a secondhand shop once a week)
  • 5 saker ni inte vet om mig... (Five things You guys dont know about me)
  1. Jag har fräknar på armarna (I have freckles on my arms)
  2. Jag är halvspansk (I am half spanish)
  3. Mitt rum är alltid stökigt (my room is always messy)
  4. När jag var liten dansade jag ballet (when I was little I danced ballet)
  5. Jag är 1, 73 m lång (I am 1,73 m tall)
  • Vad jag ska bli när jag blir ''stor'' : en Designer ( what I wanto be when I am ''old'': a designer)
  • hur jag lärde mig att sy? Jag lärde mig det mesta på gymnasiet, då jag gick textil, form och design linje! (where did you learn how to sew? I learnt most of my techniques when I started college, doing a textil, form and design  course!)
  • några sytips? Jag kan rekomendera att när ni ska sy nått gör allt ordentligt utan att stressa så blir plagget mycket finare och tar faktist mindre tid då! (Any sewing tips? I recommend that when you make a garment make it wihout stressing and do it properly from the begging and it will go quicker!)
  • Bor du vanligtvis på Mallorca? Ja det gör jag! (Do you normally live in Mallorca? Yes I do)
  • Bor din pojkvän också där? Nej det gör han tyvär inte, han bor i Lund! (Does your boyfriend live there too? No he lives in Lund, Sweden)
  • Hur länge ska du bo där? Jag ska bo här tills jag flyttar till London och det blir nog efter Jul!! (how long time will you live there? Untill I move to London which will be after christmas!)

No comments:

besökare